sábado, 1 de octubre de 2011

LA VISIÓ DEL MÓN

(Magistals 1 i 2)





Durant les sessions magistrals 1 i 2 vàrem fer una introducció de la visió que es té del món actual i quina és la nostra visió personal.

En primer lloc, dir que amb totes les visions de les persones de classe vam elabora l’esquema que surt a continuació:






Aquest esquema representa que la gent, principalment, quan parla del món, parla del mal que li estem fent. En general, es parla des d’un punt de vista de sostenibilitat i consciencia ecològica. És a dir, el principal tema que es tracta és que, actualment, l’actuació de l’home s’està carregant el nostre planeta. Però si volem aconseguir un món més sostenible és necessària l’equitat i la igualtat ja que, primer de tot, tota la població hem de ser capaços entendre’ns entre nosaltres. Mai arribarem a salvar el nostre món si encara existeixen diferències de sexe i gènere, entre ètnies, cultures...per poder gaudir del nostre món ens hem de considerar tots iguals.

Una vegada s’arriba a l’equitat i la igualtat hem de ser creatius perquè les solucions que hem estat donant fins ara per ajudar al nostre món no han estat efectives, per tant, es necessiten idees més innovadores per poder assolir aquest objectiu.

D’altra banda, en aquest esquema també es parla de la llibertat. Hem de ser persones innovadores i a més lliures. El concepte de llibertat fa referència a que hem de ser persones lliures i capaces d’expressar les nostres idees, conviccions, opinions, etc. Referent a aquest tema, volia mencionar una cita de Jorge Luis Borges que a la vegada que ens parla de que som lliures ens planteja un dilema. Aquesta cita diu: “som persones lliures dintre d’un sistema”. Amb aquesta cita vol expressar que som persones lliures dintre d’un límits, dintre del que se’ns permet, per tant, la llibertat avui dia no és absoluta. El fet que no hi ha hagi una llibertat absoluta en el nostre planeta és perquè existeix una jerarquia. La jerarquia és la disposició de persones en ordre ascendent o descendent, tenint en compte aspectes com la classe, el poder, la categoria, l’autoritat o qualsevol altre assumpte relacionat amb un sistema de classificació. Per tant, no només no som “lliures” perquè sempre depenem d’algú que esta per sobre, sinó que també s’incompleix una de les regles bàsiques per salvar el nostre món, l’equitat i la igualtat.
   
En resum, tots els aspectes esmentats abans ens venen donats per una cultura que ens ha sigut tramesa per part dels nostres pares, família, escola, entorn,...és a dir nosaltres desenvoluparen una personalitat o altre en funció de la nostra cultura, o sigui, del que ens sigui transmès.

Per últim, com es pot veure l’escola també es transmissora no nomes de coneixements i aprenentatges sinó que també de cultura (valors, normes, rutines...), per això, en un futur, quan siguem professors, el respecte ha de ser la clau per fer comprendre als alumnes els valor necessaris per fer un món millor. En primer lloc, hem d’intentar que els alumnes s’adonin que hi ha un problema i que existeix la necessitat de canvi. En segon lloc, s’ha de posar en marxa aquest canvi i finalment s’ha d’actuar. No s’hi val queixar-se, s’ha de passar a l’acció.   

Com a ampliació posaré la meva visió del món. La meva visió estava representada en dos diapositives de PowerPoint i fa referència a la consciència ecològica. En la primera diapositiva està representat amb imatges tot el que li estem fent patir al planeta i a la segona hi ha una reflexió personal. Aquest PowerPoint anava acompanyat d’una cançó de Macaco que es diu “Mama Tierra”. Cançó amb una lletra amb alt contingut crític en contra d’aquelles persones que no respecte el món en el que viuen.   

  • Enllaç cançó:
http://www.youtube.com/watch?v=RE20uuhnOd4








No hay comentarios:

Publicar un comentario